Σάββατο, 01. Οκτωβρίου 2011
 

 

 

Με τούνελ να διασχίζει την Παλιοβούνα η Ιόνια οδός ζήτησε το Νομαρχιακό Συμβούλιο

Το νομαρχιακό συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας, κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας 26 Ιανουαρίου 2009 τάχτηκε υπέρ της λύσης του τούνελ στη θέση Kλόκοβα (Παλιοβούνα). Η πρόταση που υπερψηφίστηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία του συμβουλίου αντιτίθεται στη λύση που έχει επιλεχθεί σήμερα σύμφωνα με τη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ και προβλέπει απλά την επέκταση του υφιστάμενου δρόμου με τη μέθοδο της γεφυροποίησης (μπαλκόνι). Στη συνεδρίαση παρέστη ο προϊστάμενος της ειδικής υπηρεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ Ζήσιμος Καρβούνης, ο μελετητής του έργου κ. Μαυρομάτης και ο τεχνικός σύμβουλος του έργου, ως εκπρόσωπος της παραχωρησιούχου εταιρίας Σέργιος Λαμπρόπουλος. Από τις τοποθετήσεις τους, έγινε ξεκάθαρο ότι η επιλογή της λύσης του τούνελ με τα σημερινά τεχνικά δεδομένα είναι όχι μόνο εφικτή, αλλά και πιο σωστή, καθώς οι υπάρχουσες συνθήκες επιτρέπουν την προσπέλαση των όποιων εμποδίων είχαν προκύψει το 2005, όταν και τελικά επελέγη η λύση του μπαλκονιού.

Από τα βασικά επιχειρήματα υπέρ της μετατροπής της μελέτης είναι ότι το σημερινό σχέδιο δεν προβλέπει εναλλακτικό οδικό δίκτυο για μερικά χιλιόμετρα, γεγονός το οποίο θα προκαλέσει ή τον αποκλεισμό συγκεκριμένων οχημάτων, τα οποία δεν επιτρέπεται να περνούν μέσα από αυτό (πχ τρακτέρ), πράγμα που δεν μπορεί να συμβεί, ή την υποχρεωτική συνύπαρξή τους με άλλα οχήματα και υπό πολύ δυσμενείς συνθήκες, λόγω των ταχυτήτων που θα αναπτύσσονται, υπό τον κίνδυνο όμως πολλών ατυχημάτων. Στα αξιοσημείωτα της βραδιάς, η απουσία των κεφαλών των άμεσα εμπλεκόμενων δήμων της περιοχής, οι οποίοι όμως έχουν γνωμοδοτήσει υπέρ του τούνελ. Από εδώ και πέρα, όπως διεμήνυσαν οι εκπρόσωποι του υπουργείου, το μέλλον της υπόθεσης περνά κατά μεγάλο ποσοστό στα χέρια των τοπικών φορέων, οι οποίοι θα πρέπει να διεκδικήσουν τη μετατροπή της μελέτης, έχοντας πλέον και τη συγκατάθεση των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου, σχετικά με την εφαρμογή της εναλλακτικής πρότασης.

Ο νομάρχης Αιτωλ/νίας Θύμιος Σώκος τόνισε στην τοποθέτησή του ότι η περιοχή έχει ανάγκη το συγκεκριμένο έργο, να είναι όμως λειτουργικό, ασφαλές και άρτιο, ζητώντας, ταυτόχρονα από το ΥΠΕΧΩΔΕ “να γιατρέψει την αδυναμία της επιλογής που ακολούθησε”. “Με χαρά σήμερα ακούμε ότι οι επιφυλάξεις του παρελθόντος, αυτές που είχε εκφράσει ο κ. Σουφλιάς, στα τέλη του 2005 όταν επισκέφθηκε την Αιτωλοακαρνανία, έχουν αρθεί”, σημείωσε ο νομάρχης, προσθέτοντας ότι “η λύση του τούνελ είναι εφικτή, επιβεβλημένη και αναγκαία, κατεύθυνση στην οποία, με την απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου, θέλουμε να κινηθούμε, έτσι ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο έργο, το οποίο θα παραδοθεί χωρίς καμία επιβράδυνση στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του”. Υπέρ της πρότασης τάχθηκε και η μείζων αντιπολίτευση, η οποία δια στόματος Δημήτρη Γεροπάντα υπερθεμάτισε σχετικά με τη μετατροπή του σημερινού σχεδιασμού.

Ο κ. Σώκος ζήτησε από τους ανθρώπους του υπουργείου ενημέρωση για μια σειρά έργων και παρεμβάσεων, όπως ο οδικός άξονας Αμβρακία – Βόνιτσα – Άκτιο – Λευκάδα, η σύνδεση του Δυτικού Άξονα με το Πλατυγιάλι, το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία, καθώς και για τις συνδέσεις του άξονα με το Αγρίνιο και όλη τη Βόρεια Ενδοχώρα του Νομού. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο ζήτημα της σύνδεσης της Ιονίας οδού με τις εισόδους της του Μεσολογγίου. Επίσης, ζήτησε άμεσα συνάντηση με την πολιτική ηγεσία και τους τεχνικούς του ΥΠΕΧΩΔΕ, για την εξέταση αυτής της σειράς έργων, καθώς, όπως εξήγησε, εάν ο Δυτικός Άξονας δεν πλαισιωθεί με τα παράλληλα αυτά έργα, θα αποδώσει ελάχιστα σε σχέση με αυτά που εμείς εδώ στην Αιτωλοακαρνανία ελπίζουμε.

 

 

Αρχείο ειδήσεων...

Η εφημερίδα μας....

Άλλες ειδήσεις:

Νέα Εποχή 2006 

Πρώτη σελίδα | Μνήμες | Εικόνες | Αξιοθέατα | Γειτονιές