Σάββατο, 03. Σεπτεμβρίου 2011
 

Αρχείο ειδήσεων...

Η εφημερίδα μας....

 

Οι απόψεις του ΚΚΕ για την αυτονόμηση του Πανεπιστημίου Αγρινίου σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας


            Με ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Αιτωλοακαρνανίας εκθέτει τις απόψεις του ΚΚΕ για την αυτονόμηση του Πανεπιστημίου Αγρινίου που έχουν ως εξής:

Η κυβέρνηση της ΝΔ με την απόλυτη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ έχει συγκεκριμένες δεσμεύσεις στην Ε.Ε και στο μεγάλο κεφάλαιο, που στοχεύουν στην πλήρη υπαγωγή των πανεπιστημίων στις ανάγκες της αγοράς, στην εμπορευματοποίηση της παιδείας.

            Όλα τα μέτρα που παίρνονται ( άρθρο 16, νόμος πλαίσιο) στόχο έχουν πως η Ανώτατη Εκπαίδευση θα γίνει ανταγωνιστική και θα προσαρμόζεται στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Κύριος στόχος τους είναι τα δημόσια ΑΕΙ - ΤΕΙ να λειτουργήσουν σαν ιδιωτικά: με δίδακτρα, τυποποιημένη ταχύρυθμη διδασκαλία, αυταρχισμό και πάνω απ΄ όλα με τις επιχειρήσεις να παρεμβαίνουν άμεσα και να υπαγορεύουν το περιεχόμενο των σπουδών και της έρευνας.

            Σε μια περίοδο λοιπόν που η Ανώτατη εκπαίδευση, ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της και συνολικά ο κοινωνικός ρόλος των πανεπιστήμιων μπαίνει στο στόχαστρο είναι τουλάχιστον αποπροσανατολιστικό να επικεντρώνεται η κουβέντα ή οι πανηγυρισμοί  στην πολυπόθητη αυτονόμηση του πανεπιστήμιου, ξεχνώντας τα πραγματικά προβλήματα.

            Η ουσία λοιπόν : Είτε μπλε, είτε πράσινη, η πολιτική τού κάθε πόλη και πανεπιστήμιο, κάθε χωριό και ΤΕΙ είναι ίδια κι απαράλλαχτη, βαθιά αντιδραστική για μια τόσο σοβαρή υπόθεση που αφορά την υποδομή για το μέλλον της κοινωνίας που είναι η παιδεία. Και σαν τέτοια αντιδραστική χρησιμοποιείται προς άγραν ψήφων, στις πλάτες του λαού, τα παιδιά του οποίου τα βλέπουν ως πορτοφόλια, ως τουρίστες για τις καφετέριες της κάθε περιοχής...

            Αυτή η αντιδραστική πολιτική που σπέρνει σχολές και Τμήματα ΑΕΙ σε διάφορες πόλεις, συχνά χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς αντίκρισμα, ιδρύεται το νέο πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας, με έδρα το Αγρίνιο.

            Γι’ αυτό το ουσιαστικό και κύριο πρόβλημα των φοιτητών που σπουδάζουν στα τμήματα του Αγρινίου δεν είναι αν το πτυχίο τους θα λέει πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ή πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας.

            Μια ματιά στο πως λειτουργούν αυτά τα τμήματα αρκεί για να καταλάβει κάποιος τα πραγματικά προβλήματα:

Σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές, εργαστήρια, καθηγητές (μόνο το 35% είναι μόνιμοι).

Η απουσία ουσιαστικής φοιτητικής μέριμνας. Χαρακτηριστικό είναι οι ανύπαρκτες εστίες  για τους φοιτητές.

Η δημιουργία των τμημάτων στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ χωρίς σαφή επιστημονικά αντικείμενα και συνολικότερα στη λογική της αποσύνδεσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο οδηγεί στην αβέβαιη επαγγελματική προοπτική των αποφοίτων. Είναι χαρακτηριστικό πως από τα τρία τμήματα, μόνο το ΔΕΑΠΤ έχει αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα και αυτό πρόσφατα.

            Και μέσα σε αυτό το κλίμα, εμφανίστηκαν να υπερασπίζουν την πολιτική του κάθε πόλη και πανεπιστήμιο μια σειρά δήμαρχοι και βουλευτές της ΝΔ  και του ΠΑΣΟΚ στο νομό μας, όλοι αυτοί που έχουν εθιστεί από αυτό. Γι’ αυτό δεν αναφέρθηκε κανένας στα υπέρογκα ποσά που πληρώνουν οι φοιτητές κατά την διάρκεια των σπουδών τους, για τα πτυχία που δεν τους εξασφαλίζουν δουλειά πάνω στο αντικείμενο που σπούδασαν. Κανένας από αυτούς δεν ακούστηκε να απαιτεί να φτιαχτούν φοιτητικές εστίες και λέσχες, να έχουν οι φοιτητές δωρεάν στέγαση και συγκοινωνίες, δεν τους ακούσαμε καν να διαμαρτύρονται για την έλλειψη κτιρίων, εργαστηρίων, που η πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού είναι ωρομίσθιοι κ.τ.λ.

            Αυτοί που αντί να ασχοληθούν με το ίδιο το πρόβλημα της παιδείας, αποπροσανατολίζουν στο ότι ο νομός μας μπαίνει στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή θα συμβάλλει αποφασιστικά στην εκπαιδευτική και πολιτισμική αναβάθμιση της περιοχής μας καθώς και στην γενικότερη οικονομική πρόοδο  ή ότι ανοίγει ο δρόμος για την ίδρυση τμημάτων του πανεπιστημίου και στην Ι.Π. του Μεσολογγίου.

            Και για να γίνει καθαρό Πανεπιστήμιο σημαίνει όλες οι επιστήμες συγκεντρωμένες μαζί. Σημαίνει συγκρότηση τμημάτων με σαφές από την αρχή επιστημονικό αντικείμενο και όχι τμημάτων γενικόλογου χαρακτήρα που προσφέρουν γεύσεις από μια γκάμα επιστημονικών κλάδων. Σημαίνει υψηλού επιπέδου παροχή επιστημονικής γνώσης. Σύγχρονο εργαστηριακό και κτιριακό εξοπλισμό.

            Όσο συνεχίζει να υλοποιείται αυτή η πολιτική ο κοινωνικός χαρακτήρας της γνώσης και της επιστήμης από αγαθό θα γίνεται εμπόρευμα, τα πτυχία όλο και περισσότερο θα απαξιώνονται σε τίτλους χωρία αντίκρισμα. Σημασία λοιπόν δεν έχει η ονομασία του πανεπιστημίου, αλλά η πάλη για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων, η σύνδεση πτυχίου – επαγγέλματος. Αυτό πρέπει να γίνει υπόθεση όλων όχι μόνο από το χώρο της παιδείας, γιατί η παιδεία είναι πρώτα από όλα ζήτημα του λαού και της εργατικής τάξης.

             Υπάρχει διέξοδος από αυτή την κατάσταση.

             Υπάρχει στην κοινή δράση των φοιτητών, των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων με μοχλό τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών τους που συμπυκνώνονται στην πρόταση του ΚΚΕ για Ενιαία Ανωτάτη Εκπαίδευση δημόσια – δωρεάν προς όφελος του λαού και των κοινωνικών αναγκών.

            Υπάρχει στην πάλη για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης. Ο μοναδικός δρόμος που μπορεί να υπηρετήσει τον άνθρωπο και τις σύγχρονες ανάγκες του.

            Υπάρχει στο να καταδικαστεί στις 4 Οκτώβρη αυτή η βαθιά αντιλαϊκή πολιτική που πετσοκόβει το δικαίωμα στη μόρφωση, στην εργασία, στην υγεία και να βγει ενισχυμένο το ΚΚΕ.

 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2009

 Η Ν.Ε του ΚΚΕ

 

 

 
 

Άλλες ειδήσεις:

 
 

Νέα Εποχή 2006 

Πρώτη σελίδα | Μνήμες | Εικόνες | Αξιοθέατα | Γειτονιές