Δευτέρα, 09. Μαΐου 2016
 

Αρχείο ειδήσεων...

Η εφημερίδα μας....

 

 

Ανακοίνωση του ομίλου φίλων σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς Χαρίλαος Τρικούπης  

Οι φίλοι του σιδηροδρόμου κατά του ποδηλατοδρόμου

 

 Η αυτοκινητάμαξα stadler gtw railbus στο Μεσολόγγι το 2004 κατά τις δοκιμές. Η φωτογραφία είναι του Νώντα Μωυζέ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιστολή του Χρ. Παππά, που δημοσιεύτηκε σε τοπική εφημερίδα, με την οποία προτείνεται η μετατροπή των σιδηροτροχιών του πάλαι ποτέ σιδηροδρόμου των ΣΒΔΕ (γραμμή Αγρινίου - Κρυονερίου) σε ποδηλατόδρομο, προκάλεσε έντονη απάντηση του ομίλου των φίλων του σιδηροδρόμου, την οποία δημοσιεύουμε κατωτέρω: 

"Στην εφημερίδα Νέοι Καιροί στο Φύλλο 1166 (26 Ιουλίου 2010) δημοσιεύεται άρθρο –πρόταση που υπογράφει ο κύριος Χρήστος Παππάς με θέμα την αξιοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου-Κρυονερίου. Το άρθρο (εν συντομία) προτείνει την κάλυψη της γραμμής με άσφαλτο ή χαλίκι για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου. Αν και θεωρούμε την πρόταση αυτή ανεδαφική, ωστόσο πιστεύουμε πως θα ήταν σκόπιμο να παρέμβουμε για να εξηγήσουνε ορισμένες παραμέτρους αυτής της υπόθεσης.

 Καταρχάς, η σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου – Μεσολογγίου-Κρυονερίου δεν είναι εγκαταλειμμένη αλλά σύμφωνα με έγγραφη απάντηση του ΟΣΕ Διερευνάται ο τρόπος με τον οποίον θα εξασφαλιστεί η λειτουργία της χωρίς να δημιουργηθούν πρόσθετα ελλείμματα.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές είναι περιουσία του Ελληνικού λαού και ανήκουν στον Εθνικό Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ). Αποτελούν πολύτιμες υποδομές στρατηγικής και εθνικής σημασίας, διαδρόμους συγκοινωνίας, προϋπόθεση ανάπτυξης και μέσο έλευσης του πιο ασφαλούς και πράσινου μέσου μεταφοράς, του τραίνου. Η συγκεκριμένη γραμμή είναι αντικείμενο ιστορικής μνήμης για τα νεότερα χρόνια και μαζί με τα κτήριά της αποτελεί μνημείο της βιομηχανικής ανάπτυξης και της αρχιτεκτονικής. Είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ιστορία των δυο προηγούμενων αιώνων στην περιοχή. Η ανακαίνιση της γραμμής με σκοπό την λειτουργία σε αυτή του Προαστιακού Αιτωλοακαρνανίας, κόστισε στους Έλληνες φορολογούμενους δεκατρία (13) εκατομμύρια ευρώ. Η μη λειτουργία του βαρύνει την προηγούμενη και την σημερινή κυβέρνηση αποκλειστικά. Αυτή η ανικανότητα των κυβερνήσεων δεν νομιμοποιεί και δεν δίνει δικαίωμα σε κανέναν να ακουμπήσει και να καταστρέψει την σιδηροδρομική γραμμή, πράξη που θα τον φέρει αμέσως αντιμέτωπο με το σύνολο των Ελλήνων φορολογούμενων. Πρέπει να γίνει κατανοητό πως η γραμμή υπάρχει στην περιοχή 140 χρόνια και δεν θα επιτρέψουμε επ ουδενί  την καταπάτησή της.

Ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί ποτέ χαμένη υπόθεση, παρά τις προσπάθειες τόσων συμφερόντων, των επίορκων πολιτικών και της μανίας της αυτοκίνησης. Τα πλεονεκτήματά του έναντι σε οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς (σας παραπέμπουμε σε παλαιότερες δημοσιεύσεις μας) είναι συντριπτικά πολλαπλάσια και από μόνα τους τον καθιστούν ανάγκη.

 Η Γερμανία που αναφέρεται ως παράδειγμα ποδηλατοδρόμων, δεν κατέστρεψε ποτέ καμία σιδηροδρομική γραμμή για κανένα λόγο αλλά αφού απέκτησε πρώτα ένα  σιδηροδρομικό δίκτυο αρκετών χιλιάδων χιλιομέτρων, εδώ και δεκαετίες, μετά φρόντισε και για τους ποδηλατοδρόμους της. Το ποδήλατο αποτελεί ευγενέστατο και ήπιο μέσο μεταφοράς, ιδανικό κυρίως για τις πόλεις που σε συνδυασμό με σιδηρόδρομο μπορεί να δημιουργήσει ανθρώπινη συγκοινωνία σε κατεύθυνση βιώσιμης κινητικότητας. Δεν μπορεί όμως να αντικαταστήσει ή να εκτοπίσει βαριές μεταφορές τις οποίες όμως μπορεί να τις εκτελέσει το ίδιο οικολογικά ο σιδηρόδρομος. Ο όμιλός μας διαθέτει στοιχεία και μπορεί σε συνεργασία με επιστήμονες συγκοινωνιολόγους να προτείνει σχέδια για την συνδυαστική χρήση ποδηλάτου και σιδηροδρόμου στην Αιτωλοακαρνανία με βάση την υπάρχουσα γραμμή.

 Επίσης παντού στην περιοχή υπάρχουν πάρα πολλοί δρόμοι, με κίνηση ή χωρίς, εγκαταλελειμμένοι, με άσφαλτο ήδη ή με χαλίκι. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί η μοναδική σιδηροδρομική γραμμή να στοχοποιείται και οι δρόμοι να μένουν στο απυρόβλητο. Έχουμε ανάγκη από περισσότερη άσφαλτο;"

 Το Δ.Σ.

 

 

9-08-2010

 

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

 

Ο Όμιλος φίλων σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς Χαρίλαος Τρικούπης κατηγορεί τους πολιτικούς

Μέχρι 31/8 οι μεταβολές στους εκλογικούς καταλόγους

Θα συνεχιστούν και θα ολοκληρωθούν όλα τα μεγάλα έργα υποδομής στην περιοχή Αγρινίου

Το 3ο Γυμνάσιο Αγρινίου στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας

Ο Κωστής Παλαμάς σήμερα

Συνέδριο στα Παρακαμπύλια

Απολογισμός Πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής Αγρινίου 2007-2010.

Το πρόγραμμα JESSICA στην υπηρεσία των στόχων του Δήμου Αγρινίου

Αισιοδοξία για την αυτονόμηση του Πανεπιστημίου Αγρινίου

Ψηφίστηκε στο δημοτικού συμβούλιο η σύναψη δανείου για το κτήριο της Τράπεζας της Ελλάδος

Επέστρεψε ο Καρμαλίκης στον Παναιτωλικό

Αποτράπηκε μόλυνση του Αμβρακικού

Παρουσίαση βιβλίου στο Μουσικό σχολείο Αγρινίου

Αγρίνιο: Πολεοδομική εξέλιξη από την αναδημιουργία στην ακμή του Μεσοπολέμου (1830-1940)

"MAZZO AND THE ZOO the musical": Θεατρικές παραστάσεις στο Αγρίνιο

"Caveman": Θεατρικές παραστάσεις στο Αγρίνιο

"Ομήρου Οδύσσεια": Θεατρικές παραστάσεις στο Αγρίνιο

"Ο έμπορος της Βενετίας": Θεατρικές παραστάσεις στο Αγρίνιο

"Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι": Θεατρικές παραστάσεις στο Αγρίνιο

Ημερίδα για την Ευρώπη στο Αγρίνιο

"Γιορτές του Καλοκαιριού": Θεατρικές παραστάσεις στο Αγρίνιο

Η επένδυση στο Πλατυγιάλι Αστακού θα προχωρήσει άμεσα

Μελέτη για το σπήλαιο Κονοπίνας

Εγκρίθηκε πρόγραμμα ανάπτυξης του Αμβρακικού

Μείωση της επιχειρηματικής δραστηριότητος στην Αιτωλοακαρνανία

"Λιωμένο βούτυρο": Θεατρική παράσταση στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου

Επιμορφωτικό σεμινάριο των νηπιαγωγών Αιτωλοακαρνανίας

Ο καθηγητής Αλέξης Μητρόπουλος στο Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας

 Πως διαμορφώνεται ο Δήμος Αγρινίου με το σχέδιο "Καλλικράτης"

Με επιτυχία τελείωσε το πρώτο Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου

Έργο ύψιστης περιβαλλοντικής αξίας ο Χ.Υ.Τ.Α. Λεπενούς

Έργα βελτίωσης οδού Κουβαρά-Φυτείες-Αστακός

Συναυλία της νεανικής μπάντας κρουστών στο Αγρίνιο

Το θέμα του σιδηροδρόμου Αγρινίου – Κρυονερίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Έντονες συνεδριάσεις της ΤΕΔΚ στο Αγρίνιο και την Αμφιλοχία για το σχέδιο "Καλλικράτης"

Προτάσεις για αξιοποίηση του αεροδρομίου Αγρινίου

Στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο η υπόθεση Αχελώου

Εγκαινιάζεται η λειτουργία του νέου Σταθμού του ΚΤΕΛ στο Αγρίνιο

Στο επιμελητήριο  Αιτωλοακαρνανίας πολυσυνέδριο Ανάπτυξης με θέμα τον Καλλικράτη

Ιδρύεται επί τέλους το Εφετείο στο Αγρίνιο

Δημοπρατείται η αποπεράτωση του κλειστού γυμναστηρίου στην αερογέφυρα

Δήμαρχος Αγρινίου: "Λιγότερες Γιορτές το καλοκαίρι"

Επισπεύδονται οι διαδικασίες υλοποίησης της επένδυσης στο Πλατυγιάλι Αστακού

Μελέτη για την συντήρηση των αρχαίων θεάτρων της Αιτωλοακαρνανίας

Στο Δήμο Αγρινίου το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας

Το κτήριο της Εθνικής Τράπεζας ζητεί ο Δήμος Αγρινίου για τις ανάγκες του Πανεπιστημίου

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου 

Αιτωλοακαρνάνες εικαστικοί: Βασίλης Παπασάϊκας

Έκθεση Αγιογραφίας της Γεωργίας Βουλδή - Καραφέρη

Εκδήλωση από το Σύλλογο Δασκάλων  Αγρινίου - Θέρμου για την αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση

Δραστηριότητες του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας για τις μεταφορές

Τραγικές αυτοκτονίες στην Καμαρούλα Αγρινίου

Οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αγρινίου επισημαίνουν προβλήματα και παραλείψεις

Αθλητικές εκδηλώσεις στη μνήμη του Μιχάλη Κούση

Υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της οδικής σύνδεσης Αμβρακίας-Ακτίου

Αξιοποιείται το κληροδότημα Κων/νου Μούτσου

Εμπλουτίζονται με χέλια τα νερά της Αιτωλοακαρνανίας

Η πολιτική και οι πολιτικοί των νομών Αιτωλοακαρναναίας και Ευρυτανίας

Ελπίδες για μεγάλη επένδυση Αραβικών κεφαλαίων στην περιοχή Αστακού Αιτωλοακαρνανίας

Τελικά τρία τμήματα για το Πανεπιστήμιο Αγρινίου

Ελεγχόμενη στάθμευση αυτοκινήτων στο κέντρο του Αγρινίου

Ανδρέας Μακρυπίδης: Φωτοβολταϊκά στους καπνοπαραγωγούς

Κόντρα Δήμου Αγρινίου και Υπουργού Παιδείας για το Πανεπιστήμιο

Συνάντηση Δημάρχου Αγρινίου και Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας

Ημερίδα για την ανάδειξη του Κάστρου της Βόνιτσας

Την αναπτυξιακή προοπτική της πόλης του Αγρινίου συζήτησε ο Δήμαρχος με τον Μανώλη Πατεράκη

Tιμητική εκδήλωση για τους απερχόμενους Δασκάλους -   Νηπιαγωγούς από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αγρινίου – Θέρμου

Επισκευές ανανέωσαν τα Παπαστράτεια εκπαιδευτήρια του Αγρινίου

 

Νέα Εποχή 2006 

Πρώτη σελίδα | Μνήμες | Εικόνες | Αξιοθέατα | Γειτονιές